neděle 18. května 2014

Svět knihy Praha




Letošní veletrh knih byl (ne)překvapivě přeplněný. Velká i malá nakladatelství, antikvariáty i řada významných českých umělců. To vše bylo k spatření na výstavišti v Holešovicích. Svět knihy přilákal širokou veřejnost i v nepříznivém počasí. Kdo se vydal na veletrh stejně jako já, určitě nelituje. 


Ta správná knižní atmosféra na mě padla hned při vstupu dovnitř, když jsem zahlédla stánek s kávou. Kniha a káva je kombinace, která mě prostě baví. Navzdory davům lidí, kteří se proplétali mezi stánky s knihami a zběsile, mnohdy zase velmi pomalu, chodili proti mně, jsem si to užívala. 
 
Tentokrát jsem pořídila kousky z antikvariátu i z knihkupectví a musela jsem se mnohdy držet, abych neutratila majlant. Zvláště když mi došla hotovost a zjistila jsem, že mnoho stánku přijímá i platební karty. Na chvíli jsem se rozzářila, ale přísná hlídka v podání přítele mě zase vrátila zpátky na zem. Do mé skromné sbírky knih tak přibyl Jack Kerouack, William Tennessee, Erich Maria Remarque rovnou dvakrát, americký humorista David Sedaris a Jan Werich.

Na veletrhu jste mohli potkat i řadu významných osobností. Já narazila například na Michala Viewegha a Jiřího Menzela. 

Největší radost mi ovšem udělali návštěvníci. Jsem moc ráda, že je pořád tolik vášnivých čtenářů, kteří rádi tráví chvíle s knihou, ať už elektronickou nebo tištěnou, a nechají se stejně jako já unášet příběhy, inspirovat se, mnohdy bát, plakat i smát se. A to vše na úkor pozdních příchodů, přejetých zastávek a ignorace ranního budíku. Díky knihomolové, že v tom nejsem sama!

Žádné komentáře:

Okomentovat